3 Vastaukset uusin vastaus kohteessa 28.6.2018 10:14: vastaaja Minna Apilainen

    Hyvityslasku verkkolaskuna hylkääntyi?

    Minna Apilainen

      Tein eilen hyvityslaskun ja lähetin sen verkkolaskuna uudessa myyntilaskunäkymässä. Tänään sain ilmoituksen että myyntilaskun lähetys verkkolaskuna epäonnistui. Ilmoitus oli tullut etusivulle.

      Ensimmäistä kertaa tapahtui tämä ja kyseessä on vielä kaiken kukkuraksi hyvityslasku joka on jo kohdistettukin…

      Hyvityslasku on tehty siis uudessa myyntilaskunäkymässä, vanhemmassa versiossa ei ole tapahtunut koskaan tälläistä. Samalle asiakkaalle tein tuon hyvityslaskun jälkeen uuden verkkolaskun ja se on kyllä mennyt perille, kun siitä ei ole ilmoitusta tullut.

      Miten saan hyvityslaskun lähetettyä uudestaan asiakkaalle kun se on jo kohdistetttukin laskulle jota hyvitettiin?

        • Re: Hyvityslasku verkkolaskuna hylkääntyi?
          Rane Olsen

          Moi Minna,

           

          Teen tästä tukitiketin, katsotaan asiaa tarkemmin.

          • Re: Hyvityslasku verkkolaskuna hylkääntyi?
            Rane Olsen

            Moi Minna,

             

            Tässä on normaalista virheestä kyse, kun avaat sen linkin missä ilmoitetaan hylätystä laskusta, niin sitten sen laskun numeron oikealla puolella on punainen merkki jota painamalla saa virheen sisällön näkyviin.

            2018-06-28_09-52-33.png

            Kaikissa verkkolaskuissa pitää olla vähintään neljä pankkipäivää aikaa eräpäivään, muuten ne tulevat virheessä takaisin.

            Peruuta ko. lasku tuosta samasta näkymästä, oikeasta reunasta, siellä on sininen nappi, avaa se ja valitse "Peruuta lasku".

            Screen Shot 2018-06-28 at 9.55.19.png

            Saman valikon toiminnolla sitten päivitä laskulle eräpäivä riittävän pitkälle tulevaisuuteen ja sitten voit lähettää sen uudelleen asiakkaalle.

            Lähetys tehdään normaalisti Avoimet myyntilaskut -näkymästä, vasempaan reunaan rasti ja sitten viet laskun tulostukseen ja vaihdat siellä kanavaksi verkkolaskun ja lähetät sen verkkolaskuna sitten eteenpäin.

              • Re: Hyvityslasku verkkolaskuna hylkääntyi?
                Minna Apilainen

                Kiitos nopeasta vastauksesta ja avusta,

                Kerkesimme jo tilitoimiston kanssa korjaamaan asian pelkästään päivittämällä eräpäivän ja lähettämällä laskun uudestaan.

                Meillä tehdään harvoin noita hyvityslaskuja, joten ekaa kertaa törmäsin tähän, että eräpäivän pitää olla 4 pankkipv enemmän.

                Olisi kyllä kiva jos ohjelma jotenkin herjaisi jo hyvityslaskua tehdessä tuosta eräpäivästä tai lisäisi jo valmiiksi ne pankkipv:t.,