4 Vastaukset uusin vastaus kohteessa 8.12.2017 12:53: vastaaja Laura Niiranen

    Sähköpostilaskujen perillemeno

    Heikki Torkkeli

      Kun myyntilasku lähetetään Netviisorin toiminnolla, tulee paljon ilmoituksia, että ei ole saanut laskua. Laskuun Netvisorissa on kuitenkin tullut teksti, "lähetetty sähköpostitse, lähetys onnistui", onko olemassa tarkempaa seurantaa lähetysten perillemenosta, vastaavaa kuin e-mail-liikenteessä, jossa tulee virhe-ilmoitukset.

        • Re: Sähköpostilaskujen perillemeno
          Teemu Kolehmainen

          NV:n puolella on varmasti olemassa jonkunlaiset logitiedot lähetyksistä. Aikalailla "herran haltuun"-meininkiähän nuo sähköpostilaskut ovat, kun niitä menee roskapostiin ym. ja tuota samaa kuulee että muka asiakkaat eivät ole laskuja saaneet vaikka ne on ainakin ohjelman mukaan menneet perille. Tuleekohan edes siitä viestiä jos asiakkaan posti on virheellinen, kun sellaisiakin tilanteita on ollut että on myöhemmin vasta huomattu että osoite on kirjattu väärin asiakastietoihin.

          • Re: Sähköpostilaskujen perillemeno
            Kari Kinnunen

            Moi,

             

            Kyllä noista virheistä saa ilmoituksen, kunhan on laitettu Myynnin perustiedoista Vakiotekstit -kohdan alta Myyntilaskun sähköpostilähetyksen lähettäjän sähköpostiosoite:

             

             

             

            Tuo osoite näkyy laskun vastaanottajalla lähettäjänä ja tuohon osoitteeseen tulee myös ilmoitukset pieleen menneistä lähetyksistä, esim. jos vastaanottajan sähköpostiosoitteessa onkin ollut kirotusvihre.

             

            - Kari