9 Vastaukset uusin vastaus kohteessa 20.4.2017 11:00: vastaaja Laura Metso

    Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot

    Laura Metso

      Hei

       

      Kännykkä on monelle päivittäinen työväline ja oiva apu monissa arkipäivän askareissa. Myös Netvisor on vuosien saatossa laajentanut mobiilimaailmaan. Nyt kysymme sinulta, miten haluaisit hyödyntää mobiilitoimintoja Netvisorin käytössä?

       

      Mitä meillä jo on

       

      Työaika ja matkalaskut

      Palkansaajat voivat kirjata omaa työaikaa ja luoda itselleen matkalaskuja Netvisorin mobiililiittymän avulla. Yritysjohto voi lisäksi hyväksyä liittymän kautta myös ostolaskuja sekä tarkastella tärkeimpiä yrityksen raportteja. Työaikaan ja matkalaskuihin pääsee ilman kirjautumista myös turvalinkillä, jonka voi sähköpostin sijaan tilata myös tekstiviestinä.

      Lue lisää:

       

      Visma Mobil Scanner

      Visma Mobil Scanner on mobiilisovellus, jolla on mahdollista lähettää kuva kuitista suoraan Netvisoriin.

      Lue lisää:Visma Mobil Scanner (Netvisorin kuittiskanneri), tukisivustolla: eScan ja Visma Scanner

       

      Tulossa

      Tämän vuoden aikana mobiilikehitys jatkuu. Työn alla on kirjautumissovellus, jolla käyttäjät voivat vaivattomasti kirjautua Netvisoriin joko PIN-koodin tai älypuhelimen sormenjälkitunnistuksen avulla. Myös ulkomaalaiset, joilla ei ole pankkitunnuksia, voivat sovelluksen avulla tunnistautua ja kirjautua Netvisoriin. Ominaisuutta voidaan jatkossa hyödyntää myös maksujen vahvistamiseen.

       

      Tämän vuoden aikana suunnitteilla on myös uusi "Netvisor-sovellus". Sovellukseen olemme ajatelleet koota ilmoituksia ja huomioita kuten nykyisissä aloitusnäkymissä. Näin oleellinen tieto olisi käden ulottuvilla ajasta ja paikasta riippumatta.

       

      Selvitämme myös Visma Manager -sovelluksen liittämistä Netvisorin ostolaskujen käsittelyyn.

       

      Miten sinä haluaisit hyödyntää mobiilitoimintoja?

      1. Mitä tietoa mielestäsi suunnitteilla olevaan "Netvisor-sovellukseen" voisi tuoda? Mistä asioista haluaisit saada ilmoituksen ? Mitkä notifikaatiot olisivat tärkeitä ja miksi?
      2. Miten haluaisit hyödyntää älypuhelintasi Netvisorin käytössä?

       

      Kerro rohkeasti ideasi ja näkemyksesi aiheesta.

        • Re: Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot
          Pasi Tasanen

          Hei,

           

          Kirjautumissovellus on hyvä lisäys. Meillä ainakin on ongelmana, että jotkut asiakkaat kokevat kirjautumisen työlääksi.  

           

          Yleisesti ottaen mobiilitoimintoihin mallia voi tsekata mm. Accountor Go palvelusta. Netvisorin hinnoittelun puolesta emme toki pärjää Accountor Go palvelulle pienyritysten kentässä, mutta palveluun toteutetut ominaisuudet voitaisiin kyllä lainata myös Netvisoriin. Esimerkiksi tiliotteelta tulevat tapahtumat asiakkaalle ja asiakkaan täytyy lisätä puuttuvat tositteet näihin tapahtumiin. Youtubesta löytyy esittelyvideot palvelusta.

           

          Netvisorin kuittiskanneri valitettavasti mahdollistaa tietojen syöttämättä jättämisen kuitteja kuvatessa. Asiakas voi esimerkiksi jättää summan syöttämättä. Tähän tarvitaan muutos, että tietojen syöttö voidaan pakottaa. Lisäksi kuittien käsittelynäkymä Netvisorin päässä on kankea. Näistä syistä johtuen asiakkaamme käyttävät Receiptcameraa. Lisäksi yksi iso ongelma on hinnoittelu, käyttäjätunnus + resurssienhallinta kombo vuodessa maksaa liikaa käyttäjille, jotka eivät tunnusta tarvitse mihinkään muuhun.

           

          Matkalasku työkalu kaipaa myös uudistamista käytettävyyden osalta.

          1 / 1 henkilöä piti tätä hyödyllisenä
            • Re: Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot
              Laura Metso

              Hei. Kiitos kommentistasi.

              Haluaisitko vielä hieman avata mitä uudistusta matkalaskujen osalta olet jäänyt kaipaamaan?

              1 / 1 henkilöä piti tätä hyödyllisenä
                • Re: Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot
                  Kuisma Puurunen

                  Mobiilissa matkalaskua ei kaiketi voi tällä hetkellä hyväksyä, mobiiliversiossa pystyy nykyisellään vain syöttää uuden?

                   

                  Tämä kommentti koskee sikäli vain työasemaliittymää, mutta huomioittehan mikäli hyväksyntä on tulossa mobiiliversioon myös: Matkalaskuissa kommentoinnin puute on iso miinus käytettävyydessä. Koko matkalaskua ei voi myöskään hylätä kerralla, vaan käsittely on rivikohtainen. Hyväksyjän elämää ei tehdä kovinkaan helpoksi tilanteessa, jossa hänen pitää virheellisesti tehdystä matkalaskusta johtuen tehdä jotain muuta kuin painaa hyväksy-nappia.

                   

                  Kuittiskannerin sitominen Netvisorin käyttäjätunnukseen rajoittaa sen käyttöä, niin kuin edellä todettu. On paljon henkilöitä, joilla ei ole tarvetta päästä järjestelmään, mutta joilla olisi tarvetta kuittiskannerille. Kilpailijat vievät tässä valitettavasti hetkittäin pidemmän korren johtuen tunnus+resurssienhallinnan yhteishinnoittelusta.

                   

                  Oma lukunsa on erilaisten yksittäisten kirjautumiskoodien kasvava viidakko. Miksei esim. uudistetun viestintäpalvelun PIN-koodia voisi hyödyntää kuittiskannerissa, vaan molemmissa on omat salasanansa? Loppukäyttäjälle kyse on yhdestä järjestelmästä, vaikka taustalla kyse olisikin erilaisista palvelukokonaisuuksista.

                  1 / 1 henkilöä piti tätä hyödyllisenä
                  • Re: Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot
                    Pasi Tasanen

                    Matkalasku ohjelmistoja vaivaa yleisesti käytettävyyden puute, josta seurauksena on se etteivät loppukäyttäjät osaa niitä käyttää. Mobiiliskannerista matkalaskun riveiksi kuitin vieminen jää käytännössä aina vaiheeseen. Selaimella matkalasku sovelluksessa esim. kuittien liittäminen tapahtumiin on työlästä. Ylipäätään monenlaista nappulaa ja toimintoa joita voisi karsia ja yksinkertaistaa.

                     

                    Visma.netin expense on kohtalaisen selkeä ja ymmärrettävä, sieltä voi myös katsoa mallia.

                    1 / 1 henkilöä piti tätä hyödyllisenä
                • Re: Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot
                  Kirsi Palmroos

                  Kirjautuminen pin-koodilla tai älypuhelimen sormenjälkitunnisteella erittäin hyvä juttu.

                  Ilmoituksia voisi tulla esim. vikatilanteista ja niiden kestosta (tämän hetkisen tilanteen innoittamana).

                  1 / 1 henkilöä piti tätä hyödyllisenä
                  • Re: Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot
                    Kari Kinnunen

                    Eräs asiakkaani sanoi että olisi hienoa, jos voisi merkata tietyt myyntilaskut seurattaviksi saatavien osalta. Eli kun viitesuoritus tulee merkatulle laskulle, niin siitä tulisi ilmoitus kännykkään. Tuon kautta voisi saada esim. tietyt ennakkomaksut nopeaan käsittelyyn ja toisaalta pienyrittäjälle suuresta toimituksesta saatu suoritus on aina ilon aihe josta haluaa tiedon heti kun mahdollista

                    1 / 1 henkilöä piti tätä hyödyllisenä
                    • Re: Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot
                      Kalle Koutajoki

                      Kansainvälisenä ohjelmistoyrityksenä kirjaantuminen ulkomailta on meille ihan must. Meillä on paljon ulkomaisia työntekijöitä ja mm. ulkomailla asuva CFO, joka ei pääse kirjaantumaan järjestelmään. Uskoisin että monella muullakin yrityksellä on sama ongelma. Toivoisin tähän ratkaisua asap.

                      1 / 1 henkilöä piti tätä hyödyllisenä
                      • Re: Mahdollisuus vaikuttaa - Mobiilitoiminnot
                        Frank Russi

                        Kehitämme laitteita ja palveluita rakennusteollisuudelle. Meillä käytettävyys ja ykköluokan design sisältyy kaikkeen mitä teemme.

                         

                        Tähän liittyen saatte nyt risuja: mobiilityöajanseuranta on niin epäkäytettävä, että meillä porukka ei suostunut koskemaan siihen... Pikatestin perusteella vaikuttaa, että joku laittoi sen kasaan minimimäärityksillä pohtimatta ollenkaan esim. käyttäjäryhmiä tai heidän tarpeitaan.

                         

                        Jos teillä on kiinnostusta lähteä parantamaan rakentamaan UX uusiksi, niin meillä on kiinnostusta lähteä auttamaan siinä. Voidaan tuottaa use caseja, sparrata hieman ja pilotoida. Tuo ei ole monimutkainen juttu, vaatii vaan kunnon toteutuksen. Taustajärjestelmä siellä kai on kunnossa.

                        1 / 1 henkilöä piti tätä hyödyllisenä