2 Vastaukset uusin vastaus kohteessa 5.11.2015 10:27: vastaaja Janne Pasanen

    Miksi Google-kalenterien synkronointi ei koskaan toimi?

    Lotta Suistoranta

      Luin syksyn tiedotteesta, että Severan tuntikirjauksiin liittyvällä kalenterisynkronointiongelmalle oli yritetty tehdä jotain. Osaako joku teillä Severassa selittää a) mitä tulisi tehdä, jotta kaikki kalenterimerkinnät saisi näkymään Severassa tai b) oikaista harhaluulot, mikäli toiminnon ei ole tarkoituskaan tukea kaikkien kalenterimerkintöjen näkymistä? Itselläni ongelma ovat edelleen "Error has occurred..." viestit ja kalenterimerkintöjen sattumanvarainen ilmestyminen tuntikirjausnäkymään.

        • Re: Miksi Google-kalenterien synkronointi ei koskaan toimi?
          Laura Lagus-Tiira

          Hei Lotta,

           

          kiitos viestistäsi!

           

          Severassa näkyvä "There was an error processing the request" -virheilmoitus viittaa siihen, että joko Googlen kalenterissa tai Severan kalenterissa on jokin yksittäinen merkintä, jota ei saada synkronoitua. Yleisimpiä virheen aiheuttajia ovat toistuvat merkinnät, joille ei ole määritetty päättymispäivämäärää tai päättymispäivä on pitkällä tulevaisuudessa.

           

          Koska virheen aiheuttaa merkintä yksittäisen käyttäjän kalenterissa (käsittelemme yksityisiä tietoja), tukipyyntö on hyvä lähettää meille suoraan asiakastukeen joko sähköpostilla severa.support@visma.com tai tukiportaalimme kautta osoitteessa Visma Severa Customer Support.

           

          Avaan tästä nimelläsi meille tukipyynnön, niin voimme käydä tarkemmin läpi mikä virheen aiheuttaa sinun kalenterissasi!

          • Re: Miksi Google-kalenterien synkronointi ei koskaan toimi?
            Janne Pasanen

            Meillä alkuvaiheessa tuotti ongelmia Severa>Google kalenterisynkkauksessa se, kun oli tapaamisia, joissa oli osanottajana tai tapahtuman tekijänä henkilö, jolle ei oltu tehty Google Apps for Business -tiliä (koska hän ei käyttänyt synkkaa). Piti sitten luoda kaikille Google Apps tili, vaikka synkkaa käyttää n. puolet. Aiheutti tietty jonkin verran lisäkuluja tämä...

             

            Muutenkaan synkka ei aina ihan 100% luotettavasti toimi, mm. jotain palavereja on jäänyt synkkautumatta, ehkä esim. siksi Windows Phone -puhelimilla joutuu tekemään vähän jumppaa, kun sitten synkka on severa>google>MS exchange.